Listopad- 3. týden
Co jsme zvládli třetí listopadový týden?
V matematice jsme procvičovali násobení a dělení 8. Některé děti již zvládnou pracovat bez pomoci násobků a ovládají násobilkové spoje rychleji. Pomocí indického násobení se připravují na násobení písemné pod sebou. Písemně (pod sebou) jsme procvičovali také sčítání a odčítání přes 100. Zároveň jsme prováděli kontrolu pomocí záměny sčítanců nebo pomocí opačného početního výkonu. Vysvětlili jsme cestování po čtvercové mříži a zaokrouhlování čísel na 10. V uč. jsme pracovali do str. 31 a v PS do str.24. V Matematických minutovkách děti násobily a dělily 8 na str. 11/2. Všechna cvičení, která jsou před tím a chybí jim si mohou doplnit postupným procvičováním. Na umimeto. org jsem zadala porovnávání čísel do 1 000.
V Českém jazyce a komunikaci jsme procvičovali vyjmenovaná slova v básni na str. 28, kterou se mají naučit v měsíci listopadu zpaměti přednášet. Vyhledávali jsme podst. jména jako názvy vlastností, činností a dějů. Určovali jsme od jakých sloves vznikla. Zapisovali jsme příbuzná slova s kořeny PRAC a DĚL. Pracovali jsme do str. 30/1. V sešitě Třeťák Pepa a kulička Hadu jsme četli příběh o Magdě. Na www.umímeto.org mají děti nastavené určování rodů podst. jmen.
Děti, které již mají přečtenou svou knížku, přinesly vyplněný čtenářský list a prezentovali jej před ostatními. Zbytek by jej měl vyplnit a prezentovat nejpozději do konce listopadu.
V Anglickém jazyce jsme začali 3. lekci s tématem MY NEW HOME, kde se děti učí pojmenovat nábytek a používat přivlastňovací zájmena HIS, HER, THEIR, MY, YOUR, OUR ve větách.
Ve čtvrtek jsme pracovali v uměleckých dílnách, kde děti pekly jablka v županu a modelovaly pomocí listu a válečku svícen ze samotvrdnoucí hmoty.
V MIU děti tvořily skupiny jednotek, kde si zároveň procvičují lepší pochopení násobení.
V tělocviku děti rodičům předvedly své dovednosti v plavání a příští týden nás čeká bruslení.