Aktuality
Společně ke společným cílům - MAP vzdělávání pro Litvínovsko....
Soutěž v přetahování lanem....
V úterý 27.2. se v prostorách tělocvičen Střediska volného času v Mostě konalo tradiční klání pro žáky 5. tříd v přetahování lanem. Soupeřili proti sobě týmy zvlášť chlapců a zvlášť dívek. V konkurenci 8 základních škol (6 základních škol z Mostu, 1 základní škola z Bečova a my) jsme skončili na předposledním 7. místě. Děkuji našim žákům za reprezentaci školy.
Příměstský tábor Sportovky - leták + odkaz na elektronické přihlášení....
Ledový den pro mateřské školy....
HC VERVA Litvínov připravila pro děti z mateřský škol sportovní akci na ledu.
Hledáme posilu do týmu pedagogů Sportovky....
Do našeho týmu pedagogů, hledáme:
TŘÍDNÍ UČITEL/ UČITELKA pro alternativní třídy 2. stupně ZŠ
Požadavky:
- VŠ vzdělání (ideálně Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, případně pro 2. stupeň)
- zájem o waldorfskou pedagogiku a otevřenost novým poznatkům v oblasti vzdělávání dětí a rozvoje osobnosti
- ochota a připravenost zapojit se do třídních, školních a mimoškolních projektů (např. slavnosti, jarmarky apod.)
- ochota vzdělávat se ve waldorfské pedagogice v rozšiřujících kurzech a seminářích
- zájem o respektující a partnerský přístup k dětem i dospělým
Když se k nám přidáte, budete mít skvělou možnost:
- zapojit se do procesu utváření alternativních tříd
- získat prostor pro tvůrčí a svobodný přístup k vyučování
- zažívat přátelskou atmosféru a podporu zkušenějších kolegů
- věnovat dětem dostatek času (ve třídě je max. 16 žáků)
Jsme tým lidí, kteří hledají cesty, jak učit a vychovávat co možná nejlépe. Společně utváříme školu, ve které žijí spokojené a naplněné děti, obklopené uměním, vědou a smyslem pro morálku. Spolu s dětmi tvoříme společenství, kde se učíme, hrajeme divadlo, věnujeme se výtvarnému umění, hudbě i pohybu.
Naším cílem je zdravý, tvůrčí, autonomní člověk, rozumějící sobě samému i světu kolem sebe, který do mezilidských vztahů a práce vnáší smysl, tvořivost, poctivost, respekt a laskavost. K tomuto ideálu lidství jsme stále jen na cestě. Po této cestě chceme děti vést a víme, že je můžeme dovést jen tak daleko, kam až jsme sami došli. Víme, že se musíme sami rádi učit a sami se vyvíjet.
Pokud je vám tento přístup blízký, ozvěte se nám. Najdete u nás prostor pro seberealizaci, v němž pak práce není povinností, ale tvořivým a smysluplným posláním.
Životopisy a motivační dopisy zasílejte na: [email protected]
ZÁPIS DO 1. TŘÍD....
Vážení rodiče, milí předškoláci,
zveme vás na ZÁPIS DO 1. TŘÍD, který se koná v středu 3. 4. od 13.00 - 17.00 hodin a ve čtvrtek 4. 4. od 8.00 do 15.00 hodin.
Jak probíhá zápis do školy?
Přechod ze školky do školy je pro každé dítě zlomovým okamžikem. Končí jím bezstarostné dětství a začíná období, kdy si děti už nebudou jen hrát, ale taky se učit. K tomu sice dochází už ve školce, nicméně škola je přeci jen něco maličko jiného. Jak se na školu připravit? Co byste o zápisu měli vědět?
Povinná školní docházka začíná počátkem školního roku, který následuje po dni, kdy dítě dosáhne 6 let věku. Výjimkou jsou děti, které dostanou odklad povinné školní docházky. Prvním krokem, jak přihlásit dítě do školy, je podat přihlášku do školy a vyplnit zápisový lístek (to určitě znáte už ze školky, taky jste podávali přihlášku do mateřské školy).
Co by předškolák měl k zápisu umět?
- Dítě by mělo znát své jméno, příjmení, stejně tak jména rodičů a sourozenců.
- Mělo by znát adresu, kde bydlí a také svoje datum narození.
- Mělo by zvládnout sebeobsluhu.
- Mělo by také být samostatné a schopné nějakou dobu udržet pozornost
- Důležitý je také správný úchop tužky, schopnost stříhat nůžkami a lepit.
- Co se kreslení týká, dítě by mělo zvládnout nakreslit postavu člověka s detaily, dům, strom apod.
- Řeč by měla být bez větších nedostatků ve výslovnosti, dítě se snaží mluvit ve větách, dokáže vyjádřit myšlenku. Umí rozlišit minulost, přítomnost a budoucnost, stejně tak jednotné a množné číslo.
- Rozlišuje nahoře, dole, vedle, na, nad, před, pod, vedle, mezi, nahoře - dole, nízko - vysoko, první - poslední, daleko – blízko, dnes – včera, dřív - později atd.
- Napočítá do 5, pozná geometrické tvary.
- Umí seřadit 5 prvků podle velikosti.
- Roztřídí předměty do skupin podle tvaru, barvy, velikosti, …
- Odpoví na otázku.
- Pozná, co do skupiny nepatří.
- Řekne krátkou básničku.
- Umí si zavázat tkaničku.
- Dítě by také mělo znát a používat základní společenská pravidla – pozdravit, poděkovat, omluvit se, poprosit…).
Alternativní třídy se rozšiřují....
ALTERNATIVNÍ TŘÍDY při Sportovní soukromé základní škole v Litvínově rozšiřují třídy a nabízejí volná místa v budoucím 2., 4., 5., a 6., ročníku.
Přestup je možný i v průběhu školního roku.
Pro více informací pište na: lenka.walterová@sszslitvinov.cz
Umíme učit tělocvik na dálku a technologie využíváme i ve výuce umění....
https://digiin.transistor.fm/episodes/pavel-skramlik-sszs-litvinov-umime-ucit-telocvik-na-dalku-a-technologie-vyuzivame-i-ve-vyuce-umeni
Projektová výuka tříd 3.A a 3.B....
Ve čtvrtek 8. února měly 3. ročníky tandemovou výuku zaměřenou na projekt SRDCE. Děti se rozdělily do skupin, v nichž postupně navštívily jednotlivá stanoviště, kde mohly bádat a zkoumat srdce ve všech možných podobách. Zhlédly 3D fungování srdce ve VR brýlích, pitvaly srdce, zkoumaly srdeční tkáň i pod mikroskopem. Součástí projektové výuky byl i tvořivý koutek, kde žáci zhotovovali modely orgánů na velkoplošných formátech lidského těla. Třeťáci se do bádání ponořili celým svým srdcem, se zájmem pro objevování tajemství těla. A protože mají srdce na svém místě, tak i atmosféra byla skvělá.
Příprava žáků 9. ročníků na přijímací zkoušky z českého jazyka a matematiky....
Pro žáky 9. tříd již od září nabízíme přípravu na přijímací zkoušky na střední školy z matematiky a českého jazyka.
Paní učitelka Mgr. Vimrová ve čtvrtek od 7.00 hodin matematika, paní učitelka Mgr. Beláková v pátek od 7.00 matematika a pan učitel Mgr. Foukal ve středu od 7.00 hodin český jazyk. Vždy po předběžné domluvě s pedagogem.
Projekt MAP IV....
Informace o projektu „Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV pro ORP Litvínov
Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV pro ORP Litvínov“, nebo také MAP IV, je navazujícím projektem místního akčního plánu rozvoje vzdělávání III pro ORP Litvínov. Místní akční plán rozvoje vzdělávání je strategický dokument, zaměřující se na oblast vzdělávání na úrovni mateřských a základních škol pro konkrétní správní oblast obce s rozšířenou působností, skládající se z podrobné analýzy problémů a potřeb v oblasti vzdělávací politiky vč. shody zapojených subjektů na prioritách řešené oblasti a návrhu konkrétních aktivit nutných pro rozvoj daného území.
Na jeho tvorbě se podílí všichni klíčoví aktéři z oblasti školství. V rámci této tvorby dochází k vytváření komunikační platformy mezi mateřskými školami, základními školami a dalšími subjekty, mající vliv a zájem o rozvoj v oblasti vzdělávací politiky. Do projektu je zapojeno celkem 14 subjektů.
Cílem projektu je zlepšit kvalitu vzdělávání v mateřských a základních školách ve spolupráci s organizacemi neformálního a zájmového vzdělávání na území ORP Litvínov podporou spolupráce zřizovatelů, škol a školských zařízení, pedagogů, rodičů a žáků a všech ostatních aktérů v území.
Na realizaci navazujícího projektu se podílí MAS Naděje o.p.s. jakožto nositel projektu a město Litvínov z pozice partnera s finančním příspěvkem